Log in

  • Published in Buty

Bardzo dobrej jakości i starannie wykonany  kombinezon.
W zasadzie można go zakwalifikować jako turystyczno - sportowy. Dużo lepszy od większości damskich kombinezonów 'turystycznych', natomiast ze względu na styl/kolorystykę/ jakość ochraniaczy - nie można go nazwać kombinezonem typowo sportowym...

Zdecydowanie nie ma nic wspólnego z całą serią damskich kombinezonów, które ja kwalifikuję jako kombinezony pt. "damski pasażer", czyli na niedzielną przejażdżkę...
Jako że stawiam na bezpieczeństwo główną jego zaletą jest duża ilość twardych ochraniaczy:  barki, plecy, łokcie, przedramię, biodra, kolana, piszczele. Ochraniacze na biodrach są jednak za miękkie - powinny być o twardości takiej jak reszta, a tymczasem są to po prostu gąbki.

Zaletą tego kombinezonu jest również fajny wygląd (wiem - kwestia gustu) - wyszywane fragmenty skóry nadają mu oryginalnego wyglądu, a ładna czerwona podpinka daje kontrast dla jednolitego koloru kombinezonu. Sam fakt, że w ogóle jest podpinka, to duża zaleta, szczególnie dla osób lubiących dłuższe podróże, kiedy to warunki atmosferyczne potrafią być bardzo zmienne...
Może kolor jest zbyt jednolity... ale to znów kwestia gustu.

Duza ilość rożnego rodzaju kieszeni zewnętrznych w kurtce oraz wewnętrznych - zarówno w podpince, jak i w kurtce - w zależności od tego, którą opcję akurat wybierzemy...

Pomimo, że nie jest to kombinezon na tor, jest on wyposażony w rzepy, pozwalające przymocować slidery przy kolanach... moim zdaniem to zaleta.


Do tego duża ilość "wywietrzników", dobrze spełniających swoją rolę w lecie. Oczywiście, kiedy jest upał, to nic nam nie pomoże, ale w bardzo ciepły letni wieczór, jadąc bez podpinki, z pootwieranymi wszystkimi wywietrznikami kurtka sprawia wrażenie "niewidzialnej" ochrony - jest zapięta, a wiatr przelatuje przez ramiona, plecy i miło wychładza górną część ciała... Z dołem niestety jest zawsze problem na moto  ;/

Moim zdaniem wadą tego kombinezonu jest to, że nie jest to typowo wyprawiona skóra - ze specyficzną warstwą na powierzchni. Skóra owszem - jest gruba, ale daje wrażenie jakby nubuku - przez co ciężko zaimpregnować ten kombinezon i moim zdaniem szybko nasiąka...
Trzeba po prostu często używać bezbarwnego impregnatu w sprayu, żeby nie przemoknąć.


Wadą są również zbyt delikatne zamki - szczególnie ten łączący spodnie z kurtką - co prawda zamek ten cały czas "daje radę" i jeszcze nie pękł, ale na mój gust powinien być dwa razy grubszy.

Kurtka jest zapinana po przekątnej i po zapięciu mamy w sumie podwóją warstwę skóry na piersiach - jest to zaleta ze względu na brak przenikania wiatru na klatkę piersiową, ale jak już zsiądziemy z moto  i rozepniemy kurtkę - ta dłuższa część irytująco wachluje i nie wiadomo, co z tym fantem zrobić...: ) Tak, wiem - kombi jest na moto, a nie na paradę...

Podsumowując: dobry na moto turystyczne, sportowo turystyczne i sportowe - ale nie na tor ;)
Moim zdaniem cena kombinezonu odpowiada jego jakości, stylowi itd. Za super sportowy model zapłacimy na pewno więcej, niż za ten.

 

Tekst i zdjęcia: Magda CBR